Pysslar Söndag.

Befinner mig just nu hemma hos kära mor och far.
Det vankas köttgryta till middag och kvällsmys med familjen -Jossan.
Idah har jag hunnit med en massa saker som verkligen behövdes göras och som jag skjutit upp just eftersom det varit lite ångest i dem.
Kära sambo bytte till sommardäck på min bil.
Efter det var det bara att hoppa in i Pärlan och bege mig mot "Rikemans förorten" för att städa och tvätta karetan.
Har hunnit med att städa och tvätta bilen både invändigt och utvändigt.
Det tog 100 år att damsuga upp allt JÄVLA grus som på något sätt letat sig in i min Pärla och lagt sig ÖVERALLT!!


Efter att ha damsugit och tvättat den inuti var det dags att schyssta till utsidan.
Avfettning gånger 1000 och fälgrengöring satte sig inte bara på bilen utan den härliga vinden gjorde att den även satte sig i mitt hår, mina kläder och ja överallt.
Smart som jag är så hade jag dock tagit med mig rena kläder (eftersom jag tvättat bilen förut) så att jag kunde duscha av mig själv efter att bilen fått sin dusch.

Nu efter att ha avklarat all städning och tvättning av bilen som skulle göras sitter jag här och har lite ångest över den växande tvätthögen hemma.
Måste verkligen ta itu med den någon vacker dag.
Men ja en annan dag.

Snart ska vi äta och dagen till ära har min kära mor slagit på stort och slängt ihop en riktigt maffig Söndagsmiddag a la köttgryta och potatis och självklart efterätt.
I morgon är det back to work igen och jag behöver nog inte säga att jag inte direkt känner för att återgå till jobbet igen efter denna långledighet.



Kärleksförklaringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0