Vemod en Söndag.

En ledig helg börjar gå mot sitt slut.
Med ett sting av vemod i bröstet spenderas den sista delen av denna helg i soffan med sambo och tankarna någon helt annanstans.
Jag är så trött på förvirrade tankar och trötta ögon.
Trött på att inte bara kunna ställa mig upp och säga precis vad jag tycker och precis vad jag känner.
Ibland vill jag bara skrika åt min spegelbild "TA DIG I KRAGEN FÖR FAAN!!!!!".
Men jag håller det inom mig och jag tar ett djupt andetag.
Känner hur det rinner av mig just för stunden och sparar känslan bland dem andra längst in i hjärtat.
Det som finns kvar är den förbannade gnagande känslan.
Den där känslan som jag bara kan bli kvitt genom att, TA MIG I KRAGEN!!
En röd Måndag väntar och med den jobb och släkt middag på Lidingö.
Härligt att träffa den delen av släkten igen.
Något mindre härligt att återgå till jobbet igen efter en ledig helg fylld av mys, vackra vänner och välkomna överraskningar.
Jag får glädja mig åt att det iaf är bra betalt under röda dagar.



Kärleksförklaringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0