Höst på min planet.

Det är egentligen konstigt om man tänker efter.
På sen våren då liksom sommaren finns i luften och alla knoppar och gröna gräsmattor skvallrar om att sommaren kommer att komma, då känns allt så lätt, så nytt och så bra.
Alla mina vänner är bruna om benen och har solen i ögonen. Jag är full av energi och drar lycka med varje andetag.

När hösten gör sig påmind och regnet aldrig tycks sluta falla sprider sig en dålig känsla i hela kroppen.
En känsla av otillräcklighet och av att allt liksom tar slut.
Färgen på benen bleknar och löven singlar till marken.
Kylan tränger sig på och himlen är konstant grå oavsett om det är dag eller natt. Mörkret kommer tidigare och dagarna blir kortare. Är det konstigt att man känner sig lite låg?



Nu närmar vi oss med bestämda steg September månad.
Nu i September börjar en annan typ av vår..
Varma koftor och tjockare kläder letas fram ur gömmorna i varje garderob.
Halsdukar i stickad ull och jackor med lite mera foder för att stänga ute den råa kylan kalla nätter då ingen vän finns att värma en.

En ganska gammal men ändå nyfunnen vän.
Han som egentligen inte från början varit min vän utan bara en bekant. Han har visat mig en annan sida av vad vänskap är och betyder för mig. Med uppmuntrande ord och öron som verkligen lyssnar. Som att byta ut någon man delade allt med till någon som man egentligen inte visste fanns.
Är vi kanske alla på något sätt utbytbara? Eller låter vi varandra bara glida en ur greppet för att kämpa för något som känns dömt att misslyckas är för tungt att bära?
Har han andra avsikter än den vänskap jag har att erbjuda och den vänskap som jag söker får det stå för honom.
Jag har precis allt jag önskar, det jag vill ha av honom är vänskapen mellan flicka och pojke. Man och kvinna om man nu så vill.



Som att fångas i fallet och stöttas upp av någon som är stark nog att kämpa för två.
För när jag faller faller jag alltid så hårt, då är det skönt att veta ni finns där och kan resa mig upp på ostadiga ben med era armar runt mig.
Med vackra förstående flickor vars ögon är så vackra att dem kan smälta hjärtan känns ångest och oro mindre bekant. Men så fort dessa vackra ögon vänder sig bort hugger det till lite i hjärtat och klumpen i magen gör sig påmind.


Här är nätterna alldeles för kalla och drömmarna alldeles för få.
Det är en speciell känsla att ligga där vaken med Kärleken bredvid. Hans tunga andetag och varma kropp som borde kunna vagga vem som helst till ro. 
Men av någon anledning kan dem inte längre ge mig ro. Men jag älskar känslan av att ha honom bredvid.

Om nätterna håller demonerna hov och skrattar hest från varje vrå.
Ni får gärna komma hit och skrämma mörkret.

Dagens lilla kärlekshälsning, något som egentligen borde sägas öga mot öga till varje enskild person men som jag gärna vill dela med mig av till resten av världen då jag vill att ni alla ska få en bild av hur underbara vänner jag har.

Hanna

Du kan så lätt få mig att skratta. Med dig är hela livet så mycket lättare och du gör dagarna så otroligt mer värdefulla. Din energi smittar av sig och det är svårt att inte dras med i dina galenskaper. Jag älskar dig!

Elin

Alla borde få äran att ha en vän som dig. Du med dina vackra ord, din värme och ditt skratt. En känsla av att man kan dela allt med dig. Hur du så lätt kan förstå andra och veta exakt vad du skall säga. Och ibland behövs det inte ens några ord. Jag älskar dig!

Maggi

Min själsfrände i stort. Kärlek i varje andetag och en otroligt underbar känsla av att alltid ha dig nära. Du finns alltid där när jag som mest behöver. Jag älskar dig!

Miina

Även fast du nästan glidit ifrån oss alla en aning vet jag att du alltid finns där när jag behöver och det är något jag verkligen uppskattar. Jag älskar dig!

Ni är inte nått man får, ni är något man skall förtjäna!

Det har sagts att riktiga vänner kan man vara tyst med utan att det känns obekvämt. Att man inte hela tiden behöver hålla igång en konversation.
Med er skulle jag kunna vara tyst hela livet.



Dagens låt:



Lars Winnerbäck - Kom Änglar



Kärleksförklaringar
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=b66mctRMiwk

2010-08-19 @ 13:44:25
Postat av: Anonym

fin blogg! :)

2010-08-19 @ 13:46:45
URL: http://michellewesterbergs.blogg.se/
Postat av: Christopher

Heej allt bra med dig? =)

2010-08-19 @ 13:47:58
URL: http://royaltie.blogg.se/
Postat av: elin

Tack Malin.Hösten kan oxå vara mysig me tända ljus en kopp te o mys under filt=) jag ska visa dig...startar imorgon=)

Älskar dig !

2010-08-19 @ 20:17:26
URL: http://attvaljaettliv.blogg.se/
Postat av: Elin

du hade helt rätt ....simon norrsveden känns väldigt bra

2010-08-19 @ 20:34:35
URL: http://attvaljaettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0