Som musik man bara hör när man kan tala samma språk.

Dålig uppdatering här de senaste dagarna.
Detta beror på att jag haft fullt upp och umgåtts med människor som behöver mig och som jag behöver.
Här följer en liten snabb uppdatering.

Onsdag:

Jobbade 8-15 och det gick rätt fort, inte så mycket att göra och en lugn stämning fick dagen att kännas rätt behaglig.
Efter avslutat arbetspass och ett telefon samtal senare var jag påväg hem till Vallentuna.
Kände att jag ville umgås lite med pappa som får vara ensam alldeles för mycket nu för tiden. Eftersom min bil även var i stort behov av en tvätt och storstädning var detta initiativ perfekt.
Tvättade bilden både ut och invändigt. Tvättade mattorna och damsög ur hela bilen.
Paus för middag med pappa uppe på Christous restaurang och promenad med den lilla skit hunden.
Sen bestämde jag mig för att Pärlan skulle få lite mer glans. Fram med vax/polerings maskinen och det var bara att sätta igång.
Pappa som var övertygad om att  jag skulle ge upp och han skulle bli tvungen att göra färdigt blev mäkta stolt och imponerad när jag stolt deklarerade att jag var klar.
Han synade och godkände.
Somnade nästan ovaggad efter några sidor i Östermalms morden i systers säng. (Jag har ingen egen säng hos mamma och pappa längre)
Torsdag:

Vaknade en timme senare än jag egentligen skulle. Detta beror på att syrrans väckarklocka går en timme efter, vilket jag inte visste. Ingen större skada sked i och med det bara en konstig känsla i kroppen av för mycket sömn. Med ömma handleder efter allt polerande och vaxande drog jag fram damsugaren för att damsuga lite åt mamma så att hon slipper göra det när hon kommer hem. Hon har mycket nog redan som det är.
Tog en liten snabb promenad med lilla skit hunden och hoppade sedan in i bilen och styrde Pärlan mot pappas jobb där det skulle kollas fläktrem och bromsar inför resan på Måndag. Pappa pratade om att min mobil inte fungerar som den skall och att det får vi minsann göra något åt. Jag bara nickade instämmande och suckade.
En hel tank bensin, en spänd fläktrem och super bromsar senare började jag min resa tillbaka till Tumba.

Väl hemma slog huvudvärken från helvetet till.
Jag lade mig i sängen i ett mörkt sovrum och andades lugnt.
Några värktabletter senare och värken hade ändå inte släppt kom Sambo hem och påpekade att jag såg trött ut. Förklarade läget och han pysslad om mig hela kvällen. Jag tog en migräntablett innan jag skulle sova och lyckades sova hela natten.
Vaknade i morse och kände mig kry. Lite öm i huvudet men annars helt bra.


---------

Nu sitter jag här ute på balkongen med kaffe och Kents nya skiva i bakgrunden.
Tvättmaskinerna går varma inför resan på Måndag och jag har så smått börjat packa.
Det skall verkligen bli skönt att få komma bort lite och andas annan luft.
Pratade lite med Pålsson och kanske blir det  så att vi ses nån dag. Vorde himla kul, är ju inte så ofta man träffar honom.
Världens snällaste pappa ringde nyss och berättade att han minsann köpt en mobil till mig så att jag ska slippa den jag har som liksom inte riktigt funkar som den skall, eller rättare sagt bara fungerar lite som den vill. Han poängterade att det kanske inte var världens bästa och coolaste mobil men att han hoppades att den skulle duga. Jag är inte så kräsen, jag vill bara ha en mobil som funkar.
Det blev iaf denna.

Sony Ericson Yari.

Tack snällaste pappa!!

Lyssna förresten på dessa låtar från Kents nya skiva och njut:

-Ärlighet Respekt Kärlek
-Glasäpplen
-Passagerare
Ha det bäst!!



Kärleksförklaringar
Postat av: Petra

Vilken häftig mobil! Är den bra ??

2010-07-03 @ 15:28:03
URL: http://petrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0