Det finns en pusselbit som inte vill in.

Med alla känslor utanpå och en lite smått hysterisk känsla som flyttat in i magtrakten har jag varit dålig på att uppdatera på (riktigt) ett tag.
Det har hänt så mycket som jag skulle vilja, behöver och måste berätta men helt enkelt inte orkar just nu.
I vilken ende börjar man i om det mesta gör lika ont eller är lika jobbigt?
Hur kan man få sina vänner att förstå något som man inte ens själv kan förstå sig på?


På något sätt skall jag försöka summera denna vecka såhär långt.
Det jobbiga lämnar jag utanför då jag endast kommer berätta det för mina vänner.

I Måndags var det jobb igen efter en otroligt härlig ledighet.
Jobbade kväll med Madde och Kerstin vilket va toppen. Det är alltid lika kul att jobba med likasinnade.
Arbetspasset flöt på och det delades en hel del skratt och åsikter.


Tisdagen kom och vi kunde byta blad från Maj till sommarmånaden Juni.
Detta gjorde rent spontant att Tisdag morgon startade kanon.
Detta är även dagen då jag och sambo varit tillsammans i hela 5 år.
5 ÅR!!!!
Detta kunde vi dock inte fira tillsammans utan jag var på Grönan med jobbet och utkämpade 5 kamp och sambo jobbade över. Men vi har planer på hur vi skall ta igen det och fira denna speciella dag en annan dag.
Ett jobbigt samtal från en upprörd mamma avslutade den trevliga tillställningen med kollegorna på Grönan.


Onsdagen utnämnde vi till mammas dag.
Dagen då hon fyller år och vi gratulerad henne med fina sms, långa telefonsamtal och tusen kramar.
Middag hos Jossan. Jag, mamma, pappa och Jossan.
Notera att Madde inte är med..
Samtal om framtiden och en och annan uppgiven suck när vi kom in på allt det som är så otroligt jobbigt och ledsamt för oss alla.
Men detta var mammas dag, bara hennes dag!


Torsdag på Sachsska Barnsjukhuset och samtal med en kvinna och en man om hur vi lever med allt detta.
Inte så mycket klokare, men kanske något mer att ta på.
Inga ord..
En rad ännu mer jobbiga saker uppdagades och det blev ingen middag för mamma på Musslan.
Vi får ta det en annan kväll när det finns lite mer lust och ork.

Imorgon är det Fredag och denna skall börjas med en förmiddag på Sachsska Barnsjukhuset för att sedan övergå i ett arbetspass.
Jobbar hela helgen och hoppas på regn.
Jag vill ha regn just nu..

Om jag inte svarar när ni ringer eller om ni skickar sms beror det bara på att jag behöver lite tid för mig själv.




Kärleksförklaringar
Postat av: Miina

Finns här för dig.. skulle det vara något natt eller dag är jag ett samtal bort.

Håller mina tummar och tår på att allt ska lösa sig.



Älskar dig!

2010-06-03 @ 23:55:23
URL: http://miinina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0