In the summertime.

Gårdagen spenderade jag på stranden vid Skanssundet tillsammans med Frugan.
Sol och bad och två himla nöjda flickor.
Färg på bleka näsan och salt i håret.
En helt perfekt sommardag som började med tre timmar jobb.


Tomatsoppa till middag och en fika inbjudan från sötaste Elin.
En ner cabbad biltur ut till ett lummigt och varmt Årsta och kaffe tillsammans med världens vackraste flickor - Maggi.
Henne saknar vi verkligen!
Massa skratt och otroligt roliga samtalsämnen gjorde att tiden bara sprang iväg.
Vid 23 tiden bestämde vi att det var dags att börja röra sig hemåt.
Jag och Frugan lämnade Hanna och Elin kvar på 28 kvm med Brasilien-Chile på tv:n.

Fick höra en ganska tråkig sak från en vän som läst Ninas blogg, hon tror tydligen att jag skrivit nått slags försvars inlägg för att jag skulle ha läst nått hon skrivit. Ärligt talat förstod jag inte riktigt men nått i den stilen skulle det vara. (?)
Eftersom jag INTE läser hennes blogg och inte ens vet om hon har kvar samma blogg längre så har jag inte så mycket att säga om det mer än att det känns tråkigt.
Men som sagt jag läser inte hennes blogg och jag struntar faktiskt i om någon annan gör det och om hon skulle skriva saker om mig eller inte. Hon precis som alla andra skriver om vad hon vill.

Visst saknar jag hennes vänskap ibland, men läget är som det är.
Hon har det säkert himla bra på sitt håll (hoppas jag) och jag på mitt håll.
Alla minnen kan jag ju spara och det har jag gjort.
Tar fram dem ibland och ler lite åt 16 årig galenskap och kaffe på en soldränkt balkong.
Jag kommer alltid tycka om henne på mitt sätt. För hon var min vän, faktiskt min bästa vän.

Nu blev det värsta sentimentalt här men ja that's just the way it is.

Idag började jag dagen med ett arbetspass.
Åkte och handlade lite och snart kommer frugan över på lite fika i solen.
Håller på att tvätta som en galning då jag tröttnat på att alltid behöva tänka på vad jag ska ta på mig.
Alltså har tvätthögen varit en aning för hög.
Dessutom känns det skönt att ha det gjort innan jag ska till Skåne.

Ha det bäst i solen!



Kärleksförklaringar
Postat av: Petra

Fin blogg!!

2010-07-03 @ 15:25:42
URL: http://petrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0