Höst för Hjärter Dam.

En tillflyktsort i ett varmt och välkomnande hem i Vallentuna.
Som att komma hem med alla känslor på utsidan och få en mycket bättre tillvara för insidan.
En packad väska och ett stort behov av kärlek från dem som verkligen på riktigt bryr sig om en.
En bil som liksom både älskas och hatas förde mig de 5 milen till kärleken.

Svampplocks eftermiddag och köttsoppa till middag.
Syster och mamma lurade ut den inbitna stadskvinnan i skogen för att hitta skogens guld.
Eftersom jag saknar både tålamod och lugn var svampplocket för min del ett stressmoment. Att inte hitta men att VILJA hitta är liksom bara stressande. Lyckades till slut hitta mina första kantareller

Fastnade mer för det andra jag hittade iofs.
En död and som syster nästan snubblade på var ju bara tvunget att dokumenteras.
Denna döda and döpte jag till Knut och kände att namnet var väldigt rätt. Om man kollar riktigt noga ser han ut som en Knut. helt ihopsnörd och knuten.
Jag ville ge honom en fin begravning, så blev dock inte fallet då mamma tyckte att det var äckligt och att vi skulle gå. Så nu ligger stackars Knut kvar där i skogen utan någon grav.


Efter ytterligare några steg hittade vi en porrfilm, jag antar att svampen gillar "Big tits" för alldeles i närheten frodades trattkantarellerna. 
Även detta var ju givet att dokumentera. Syster tyckte mest att jag var sjuk, men höll ändå med om att det var ganska kul. Mamma var bara tyst.



Vi åkte vidare till ett annat ställe och där byggdes svampberget i korgen på ytterliggare.
Då kände jag att min otur börjat vända och jag kände mig BÄST!
Plockade lite mera svamp och tömde ut 598 barr ur stövlarna jag lånat av min yngsta syster.
Skogen är inget för mig kan jag nu konstatera, även fast jag faktiskt tyckte att det var rätt mysig är oron för ormar, kryp och myggor större än den härliga känslan av frisk luft och lukten av blöt mossa.

Nu är jag åter "hemma" i Tumba och ska försöka lappa ihop livet här.



Kärleksförklaringar
Postat av: MODE MED MILNE

SVAR: Jo, det är fint här. :) Hur är det själv? :D

2010-10-06 @ 17:57:57
URL: http://milne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0