Nu du kärring får du ta och skärpa dig!

Det har varit mycket gnäll och mycket känslor den senaste tiden.
Detta ska jag nu sätta PUNKT för!
Tänkte börja rannsaka mig själv och inse att detta är mitt liv. Jag har två val.
Antingen accepterar jag det som det är eller så gör jag något åt det. Ganska enkelt egentligen!

Dagens funderingar går därför inte åt till känslor utan till

  • Varför tycker Norska soldater att krig är bättre än sex?
  • Varför är Hösten så sjukt kass?
Ja det kan känns som rätt värdsliga och onödiga saker att fundera över, men jag tycker ändå att det är lite intressant.
Så ja mina tankar kring detta lyder:

Varför tycker Norska soldater att krig är bättre än sex?

Ja det lilla faktumet att det är just Norska soldater som sagt detta säger väl det mesta?
Jag har ju absolut inget emot Norrmän, faktum är att jag gillar dem. Men vi Svenskar har ju en tendens att alltid fördumma Norrmännen, men i detta fall tycker jag nog att dem lyckats rätt bra själva med det.
Eller så har helt enkelt Norska soldater bara helt kast sex. Spekulationer spekulationer =)

Varför är Hösten så sjukt kass?

Faktum är nog att Hösten egentligen inte är mycket värre än någon av de andra årstiderna. Det bor nog bara ett litet hat gentemot Hösten inom mig. Man är liksom lite ledsen att Sommaren dog ut och att kylan tränger sig på.
Att det som var grönt nu svidar om till gult, rött och brunt. Att den blåa himlen nu blir grå och trist.

Egentligen är det mysig med mörker, varma koftor och doften av stearinljus. Och mysigare blir det väl med en nära vän eller livskamrat vid sin sida dessa mörka kvällar.

Och jag har väldigt bra vänner i mitt liv, och det betyder otroligt mycket!



Kärleksförklaringar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0